!

Blir så jäkla ledsen och upprörd när jag ser nåt i stil som :"Rottisar och alla dessa kamphundar borde inte få finnas! Bara attackerar människor hela tiden!" Vems fel är det att hunden beter sig som den gör? Ägaren. Hamnar t ex en amstaff i fel händer kan det sluta illa. Det behöver inte göra det men i vissa fall händer något som sedan rasen får skit för. Kan lika gärna vara en golden som hamnar hos någon helt utan erfarenhet och den sedan attackerar någon. Men eftersom de sk kamphundarna har instinkten att slåss är det så viktigt att de får en bra uppfostran, lär sig vem som betämmer och hur man beter sig. Om folk bara läste lite fakta om hundarna innan de skaffar den skulle det kanske gå bättre! De förstår inte vad dessa hundar kan vara kapabla till! De skaffar en söt liten rottis valp och struntar sedan i att "sätta den på plats" och visar vem som bestämmer från första början.
Med rätt uppfostran är dessa raser jätte trevliga och roliga, tycker jag!

Var tvungen att få ur mig lite av den vrede jag känner just nu.

   

 
♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Linda

ahh riktigt god! :D gör det ;)!

2010-05-10 @ 11:21:22
URL: http://iinda.blogg.se/
Postat av: bella

Jag måste faktiskt säga att det är RIKTIGT skönt att vara hemma.. Trivs som fisken i USA men den svenska naturen är oslagbar även om vädret kanske suger, fast nu är det ju ganska fint ändå! :) Skönt att träffa alla här hemma också..



Håller med dig om inlägget också.. Det är så typiskt, och media uppmärksammar bara större "kamphundar" när nånting händer men aldrig resten! Alla raser är i grund helt underbara, en del behöver bara mer jobb än andra vilket inte alla som skaffar dom varken är medvetna om eller klarar av vilket är synd på så fina hundar!

2010-05-10 @ 16:21:00
URL: http://issie.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0